IMG_20151028_144235

Posted by & filed under רשמים אישיים, רשמים אישיים, תרבות אכילה בריאה.

קראתי בספר אודות איש מאד חכם שנקרא לעשות שינוי במספר העצום של תמותת התינוקות בארצות הברית. הוא גילה שאחוז התמותה גדל בתקופה שאנשים נחשפו למזון נחות, עוד הוא גילה שבעקבות תזונה לקויה של האימהות הילדים נולדו פגים עם מערכת חיסון לא יציבה מה שגרם לאחוז התמותה הגדול.

הפתרון שיצר עבור אותה בעיה הייתה ללמד את המחנכים בבתי הספר שילמדו את בני העשרה לאכול ולחיות בריא. כמו שאמרתי הוא היה חכם והבין איך לפתור את הבעיה מהשורש, וזה עבד, בנות העשרה קיבלו חינוך ומודעות לאורח חיים בריא ואחוזי התמותה פחתו בצורה משמעותית ביותר.

ועכשיו לפתרון שאני מציע עבור אותם ילדים שרגילים לאכול מזון נחות ומתועש ולהורים שעומדים חסרי אונים וחסרי כוח מול הדרישה החוזרת לאותו מזון שמזיק מאד לבריאותם.

אנו ההורים אומנם מבינים את משמעות התזונה הבריאה אך כשהם מנסים לשלב את אותם מרכיבים טריים ומזינים בשגרת ילדיהם אנו נעמדים מול עיקשות ילדים חסרת פשרות.

מניסיוני גיליתי שלא קשה ליצור פתרונות בריאים וטעימים אבל קשה לגרום להם לנסות, לשלב, לטעום ולשתף פעולה, לרוב זה בגנים שלהם להתנגד דווקא לדברים טובים שאנו רוצים בשבילם.

בהשראת הסיפור שסיפרתי בתחילה הגעתי להבנה שהבעיה ממש לא נמצאת אצל הילדים אלה אצל ההורים שמתקשים תוך השתדלות מוערכת גם לבשל וגם לקבל תשובות שליליות לגבי טעימה ושילוב מזון אמיתי שהכינו לילדים.

חוסר שיתוף הפעולה מעייף, מתסכל וברוב המקרים אנו ההורים פשוט מוותרים, נכנעים, מתפשרים ומתנחמים על שהם מכניסים משהו לגופם וזה בטח עדיף על לא לאכול.

הפתרון נמצא בתמיכה חסרת הפשרות שלי בכם, שלכם בי ושלנו אחד בשני. אנו בעצמנו זקוקים לחיזוקים ועזרה בחידוש מצברים לקראת עוד אכזבה על שהילדים לא שיתפו פעולה.

מניסיון הכול זה עניין של הרגלים, לרוב ובמיוחד עם ילדים שאנו עדיין שולטים בתזונתם ועוד לא מספיק בוגרים לדאוג לעצמם, אנו מייצרים רשימה גדולה של מזונות שאנו בעצמנו אוהבים ונחשבים מזינים, כמו פירות טריים, תבשילים, ממרחים…  נותנים לילדים לבחור ומתחילים לשלב את אותם מזונות במקום אלו המוכנים והמזיקים.

הכלל שלי במשוואה שבין המזון הפחות טוב ולטוב, הטוב תמיד ינצח כי לא יהיו לו מתחרים, הם לא יכנסו הביתה ולכן לא תהיה אופציה אחרת מלבד האוכל האמיתי שתגישו להם ואני מזכיר שמדובר במזון שהם בחרו ושאתם יודעים שהם יואכלו ממנו.

הורים, תהיו חזקים, תתייעצו איתי על מזונות שילדים אוהבים, אני כאן בשבילכם ומקווה שאתם כאן גם בשבילי, אני מבטיח לשלב מניסיוני ואתם שתפו מניסיונכם, גם המוצלח וגם הפחות מוצלח, במילים אחרונות אלו אנו לא נפרדים, אנו רק מתחילים תהליך שאומנם יהיה מאתגר אך יחד אני מבטיח שנתגבר.