IMG_20151117_185137

Posted by & filed under רשמים אישיים, תרבות אכילה בריאה.

לחיות בריא דרך האוכל, מה זה אומר?

לחיות בריא זו גישה לחיים מאוזנים בהם כל דבר שנעשה ירגיש לנו נכון. זו דרך לעשות אך ורק פעולות שיגרמו לנו הרגשת הנאה וסיפוק גם בשגרה עמוסה עם ילדים וקריירה.

ישנם היום דרכים רבות שיכולות לסלול לנו דרך לחיים מאוזנים ובריאים אך יש דרך אחת מיוחדת להשיג זאת דרך האוכל. בדרך זו ניתן ליצור שגרה בריאה ומאוזנת עם שינוי הרגלים שנחשבים מזיקים והחלפתם בהרגלים שתורמים לאורח חיים מאוזן גם בשגרה עמוסה.

עכשיו נכריז בהבנה שהאוכל הוא מרכיב חשוב מאוד בחיינו.

במטבח צריך טכניקה לעבודה נכונה ובנוסף גישה שתחבר בין המזון לדרך הכנתו ושכולם ייכנסו לאותה קטגוריה ערכית: הנאה ואורך חיים בריא.

 

איך עושים זאת?

מעכשיו בעגלת הקניות שלנו לא יהיו מוצרים מעובדים, נשמע קיצוני אך זה כלל חשוב שינחה אתכם בדרך הנכונה לאורח חיים בריא דרך האוכל, הדבר הראשון שיעלה לכם בזמן הקנייה זה שאין לנו מה לאכול ואני מסכים אתכם, עדיין אין מה לאכול אבל כאשר תגיעו הביתה ותדעו מה לעשות עם כל התוצרת החיה יהיה מה לאכול וכמו שרשמתי מקודם יש טכניקה. בהזדמנות זו אני מזמין אתכם לקרא את הספר החדש שיצא שנקרא “ספר הבישול האדום” (קישור לקבלת הספר במתנה) דרכו תוכלו להתרשם מהטכניקות הבסיסיות שיהפכו את הבישול וגם את האכילה לספורט מהנה מועיל ובריא.

 

המושג “חומרי גלם טריים” מתחלק לכמה קבוצות שלכל קבוצה יש את הדגשים שלה( הכול בספר ) לדוגמא: פירות וירקות טריים, קיטניות יבשות, בשר, עוף ודגים טריים, פירות מיובשים אך טריים, קמחים טריים, ביצים טריות ועוד כל מיני מוצרים שנחשבים מעובדים אך שימוש נכון בהם יהווה 20 אחוזים שגופנו ישמח להתמודד אם אופיים שלכאורה נראה מזיק ואתן דוגמא: השוקולד שאנו מכירים מורכב בעיקר מפולי קקאו טריים שעוברים תהליך עיבוד שמשנה את הרכבו והורס לרוב את מירב הערכים המזינים שיש לו להציע, מתווספים לו סוכרים ועוד חומרים שאמורים לשמור עליו כעל מוצר נוח שיחזיק מעמד אבלללל אם נאכל מעט שוקולד (50 גר) איכותי אפילו בכל יום, איזו הרגשה טובה זה יעשה לנו, נכון? ואז אותו שוקולד יחשב למזין גם אם הוא מעובד ומלא סוכר, כך גם עם שמנת מתוקה, גבינות שאופיים דומיננטי, נקניקים איכותיים שטעמם חזק ותבלינים יבשים שטחונים זמן קצר לפני השימוש.

דבר נוסף אלו הכלים שאיתם תכינו את האוכל הטעים והמזין עם כל החומרי הגלם היפים והטריים שבחרתם.

 

כלים

פעם הבשלנים בישלו, אף אחד לא שאל שאלות חוץ מאלה שבהתמדה כן שאלו את השאלה הפשוטה הזאת, איך אני יכול לייעל את תהליך העשייה לכדי הנאה מרובה יותר ונכונה יותר? ואז נכנס לתמונה של אותם בשלנים הציוד שעזר להם ליהנות ולהשתפר משמעותית, גם בבישול כל כלי חשוב שנכנס למטבח שינה אותו מהיסוד, היום הכול הרבה הרבה יותר קל ומהיר לעשייה אך עדיין דרושה הטכניקה וזה אומר שגם עם הציוד המשוכלל והיקר ביותר שקיים, ללא הטכניקה לא תהיה התייעלות ובמקום זאת תהיה התבכיינות על עלות הכלי שלא ממש עזר כמו שהוא אמור לעזור.

יש לא מעט כלים חשובים במטבח אבל בראשם עומדים כמה חשובים במיוחד והם:

סכין שף איכותית, קרש חיתוך גדול מעץ, מחבת עמוקה בציפוי מונע הדבקות עם מכסה תואם, סיר גדול, סינר, מלקחיים, תנור ומקור חום איכותי לסיר או למחבת.

לכל כלי יש דגשים משלו שמופיעים בלא מעט מאמרים (כלים בשירות המטבח הביתי ועוד…). חשוב לי לציין שכדי ליהנות מהכנת אוכל ולהפוך אותו למזין וטעים יש להשתמש בציוד המתאים לכך, אם יש לכם שאלות ספציפיות בקשר לכלים שיש לכם או כלים שהייתם רוצים לרכוש ואתם לא בטוחים, אשמח לענות לכם על כל שאלה,( זה קישור לדף בו ניתן לרשום אלי כל שאלה ולקבל תשובה).

לאוהבי הבישול והאפייה שחוששים מתשוקתם לאוכל בגלל חוסר שליטה לגבי מה שצריך לעשות עם התוצאות הטעימות יש לי בשורה מרעישה, אתם יכולים להסיר כל חשש כי אם תשתמשו אך ורק בחומרי גלם טריים ומזינים לפי כלל ה80% – 20% ראו מאמר (20-80 זה לא מספר) תוצאות בדיקת בריאותכם הבאה תפתיע אתכם לטובה ולא אומר שזו משימה קלה אך כן אומר שאם עושים זאת בעזרת הטכניקה הנכונה שאומרת תכנון התפריט ליומיים עד שלושה ימים קדימה, הכנות מוקדמות שכוללות לרשום את מה שבחרתם לאכול, קניית המצרכים, ניקיונם, אחסונם, חיתוכם, בישולם עם הכלים המתאימים והתמדה בתהליך זה תראו שלא רק תיהנו מהתהליך אלה תחכו בכל זמן לרגע ששוב תוכלו להיכנס למטבח ליצור מטעמים חדשים שיתנו לכם הרגשה של שליטה אמיתית במטבח ובאוכל מאוזן וטעים שנעשה כחלק מבחירה באורח חיים בריא, יצירתי ופעיל.

 

שלכם

אסף לשר